Två dagar i Stockholm

Några gånger i månaden lämnar jag lugnet i Skåne och beger mig till pulsen i Stockholm. Jag älskar att resa till Stockholm. Inte bara för jobbet, utan även för att under några intensiva dygn ta del av storstadens puls och influenser. Jag passar alltid på att äta på någon favoritrestaurang eller någon ny krog som jag vill testa. Passar på att hålla igång kontakter och boosta mig själv genom att träffa så många härliga människor som möjligt.

Den här resan startade onsdag morgon då jag, efter att ha lämnat barnen, tog tåget från Hässleholm till Stockholm. Väl framme tog jag mig direkt till Östermalm för att äta lunch på resturangen Bardot. Min date var ingen mindre än mannen som jag är gift med vilket var väldigt trevligt 🙂 Den här veckan har vi hunnit träffas så det kändes extra värdefullt. Vi är ju båda entreprenörer och vissa veckor blir särskilt intensiva med resdagar för oss båda. För att inte påverka barnens vardag för mycket brukar vi alltid saxa så att vi inte är borta samtidigt. Det är nog tur att vi båda älskar livet som entreprenörer och att det livet ger in massor av energi till oss båda och relationen.

Ett framflyttat möte gav mig en rätt så öppen eftermiddag. Jag funderade på om jag skulle passa på att ta några timmar ledigt, gå och strosa i min vackra stad, ta en kopp kaffe och titta på folk. Bara unna mig att njuta av storstaden och dagen.

Älskar verkligen vackra gatumiljöer.

Men som vanligt pockade jobbet på och jag satte mig i hotellets lobby med min dator. Men på vägen mellan Stureplan och hotellet hann jag ändå insupa lite storstadskänsla.

Det blev ingen shopping men ibland älskar jag att bara gå in i butiker och spana på trender, färger och material.

Jag älskar att bo på Hotell när jag är i Stockholm. Och jag varierar mig gärna mellan olika Hotell. Den här gången blev det Urban Deli Hotel på Sveavägen. Nytt och fräscht. Liten nackdel med hotellrum utan fönster, men å andra sidan är det helt tyst trots närheten till Sveavägen, vilket väger tyngre än bristen på fönster.

Hotell Urban Deli

På kvällen åt jag middag med en riktigt inspirerande tjej som jobbar med digitala marknadsföring på ett större förlag. Jag fick en massa bra input på hur man kan jobba med sökordsoptimering och vad som trendar inom sociala media, influensers versus vanligt folk. Det ni. Där har vi planer på gång…

Vi gick till den asiatiska resturangen Tako på Birjer Jarlsgatan. Så god mat på restaurang Tako. Det komiska var att vi råkade komma exakt samtidigt som ett lite större sällskap och hovmästaren trodde att vi tillhörde dem. Så innan vi hade rett ut allt så var vi på vippen att dricka champagne med Margaux Dietz och gänget på Allerdagarna. Hade ju i och för sig varit kul men nu hade vi ju lite andra planer så det får bli en annan gång 😉

Ett stort plus med Urban Deli Hotell är frukosten. Supergod och för mig som gillar att äta paleo så finns fina alternativ till bröd med pålägg. Overnight havregrynsgröt och chiapudding till exempel. Deras chiapudding var sååå god. Kan någon snälla ge mig sitt bästa recept på chiapudding med kokosgrädde och vanilj!!!

På tisdagen hade jag ett viktigt avstämningsmöte med vår partner inom digital marknadsföring. Där smider vi stora planer. Är så exalterad.

Nu är jag tillbaka i Skåne full av ny energi och ideér som ska förverkligas.

Jag är ju rätt så ny på det här med bloggande och jag skulle bli jätteglad att få veta vad du tycker och tänker.

Önskar dig ett härligt slut på veckan!